تاریخ : یکشنبه, ۳ مرداد , ۱۴۰۰ 16 ذو الحجة 1442 Sunday, 25 July , 2021
11

آیا فعالیت های ورزشی و تغذیه می تواند به مقابله بهتر با ویروس کرونا کمک نماید؟

  • کد خبر : 1227
  • 11 اردیبهشت 1400 - 10:10
آیا فعالیت های ورزشی  و تغذیه می تواند به مقابله بهتر با ویروس کرونا کمک نماید؟
آیا فعالیت های ورزشی و تغذیه می تواند به مقابله بهتر با ویروس کرونا کمک نماید؟

در پاسخ به این سوال، شواهد نشان می دهد که نوع و شدت فعالیت ورزشی بسیار اهمیت دارد و وقتی حرف از تقویت سیستم ایمنی و مقابله در برابر بیماری‌ها که می‌شود ، اغلب ما به این فکر می‌کنیم که از چه دارو و یا برنامه‌ی غذایی باید استفاده کنیم.
امّا باید بدانیم که مصرف برخی خوراکی ها، عادت مفیدی است که قادر به تقویت سیستم ایمنی بدن ما بوده و از «سلامتی» ما در برابر انواع بیماری‌های ناشی از ضعف قوای بدنی مراقبت می‌کند.
با توجه به شرایط کنونی که همه مردم جهان با ویروس کرونا مواجه هستند و راهکاری به جز استفاده از ماسک برای پیشگیری از آن ندارند، پزشکان و متخصصین علم تغذیه و ورزش توصیه می‌کنند که افراد از طریق راه‌های مختلف به خصوص بهبود وضعیت تغذیه و ورزش، از خود در برابر این ویروس مراقبت کنند اما فعالیت های سنگین ورزشی (در حد تخریب انرژی )می‌تواند تاثیر منفی بر سیستم ایمنی داشته باشد، مطالعات انجام شده نشان می دهد دویدن سبک به مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت نماید. اما ورزش های سنگین، می توانند اثرات مخربی بر روی سیستم ایمنی بدن داشته باشند. از این رو در شرایط همه گیری کووید ۱۹ انجام ورزش های سنگین توصیه نمی شود. در تمرینات سبک هم، مسائل بهداشتی نظیر شست و شوی مکرر دست ها و دوری از افراد با علایم مشکوک نظیر سرفه را حتما باید رعایت کرد.
به منظور افزایش سطح ایمنی بدن روزانه از منابع غذایی ویتامین C شامل انواع میوه ها و سبزی ها از جمله سبزی های برگ سبز مانند سبزی خوردن، انواع کلم، گل کلم، گوجه فرنگی، جوانه های گندم، ماش و شبدر، انواع مرکبات شامل لیموترش، لیموشیرین، پرتقال، نارنگی و نارنج ، کیوی و دیگر میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده شود.
با توجه به نقش ویتامین های E و A در تقویت سیستم ایمنی بدن باید روزانه از منابع غذایی ویتامین A از جمله منابع گیاهی شامل انواع سبزی ها و میوه های زرد و نارنجی مانند هویج، کدو حلوایی، موز و انواع مرکبات و منابع حیوانی شامل زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات و منابع غذایی ویتامین E از جمله روغن های مایع مانند کانولا، گُلرنگ، آفتابگردان و ذُرت استفاده شود.
خانه نشینی اجباری این روزهای کرونایی و متعاقب آن کاهش فعالیت بدنی سبب افزایش مصرف تنقلات، فست فودها، مواد غذائی پُرچرب و شور شده و همه این گزینه ها در کنار چاقی و اضافه وزن می تواند افراد را مستعد ابتلا به بیماری های مزمن همچون دیابت، پرفشاری خون و بیماری های قلبی کند.

نکته :
قبل از هر چیز یادمان باشد زمان‌های طولانی بی‌تحرک نباشیم و حداقل هر نیم ساعت یکبار از جای خود بلند شده و چند حرکت کششی ساده را انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://itsaaz.ir/?p=1227

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. حتما مسواک زدن هر روزه را نیز رعایت فرمایید. بهداشت دندان و دهان خیلی مهم است
    کلینیک دندانپزشکی کودکان سعادت آباد تهران

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.